
Узагальненні результати
рівня розвитку компетенцій дітей старшого дошкільного віку (6-й рік життя)
відповідно до освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти у 2021-2022 н.р.
На виконання ст. 22 Закону України «Про дошкільну освіту», відповідно до Постанови КМУ «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти» від 14.12.2011 року, наказу МОН №54 від 16.01.2020 «Про затвердження порядку проведення моніторингу якості освіти», плану роботи ЖДНЗ № 30 на 2021-2022 навчальний рік, в закладі був проведений моніторинг динаміки змін у розвитку дітей 6-го року життя відповідно Базового компоненту (2021р.).
Дослідженням було охоплено всіх вихованців 6-го року життя (85 дітей), яке проводилось у жовтні 2021 року. Слід зауважити, що ІІ етап моніторингу не був проведений через початок збройної агресії Росії та введення воєнного стану в Україні (з 24 лютого по 8 травня 2022 року освітній процес було припинено).
Для проведення цілеспрямованого і повного комплексного оцінювання рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками педагоги оцінювали рівень компетентності дітей за основними освітніми напрямами Базового компоненту: «Гра дитини», «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природньому довкіллі», «Дитина у світі мистецтва», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини».
Для здійснення моніторингу педагоги проводили: спостереження за дітьми, міні-заняття, дидактичні ігри та вправи, розвивальні ігри, бесіди. Також використовували доручення, як один із видів природного експерименту, вивчали результати художньо-продуктивної діяльності дошкільнят (малювання, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості).
Освітні лінії /
Термін діагностування |
Особистість дитини | Дитина в соціумі | Дитина у природному довкіллі | Дитина у світі культури | Гра дитини | Дитина у сенсорно- пізнавальному просторі | Мовлення дитини | Загальний показник |
І півріччя (жовтень 2021) | 64 | 68 | 71 | 70 | 76 | 78 | 72 | 76 |
Проміжний (січень 2022) | 72 | 73 | 79 | 74 | 82 | 83 | 77 | 83 |
Динаміка | +8 | +5 | +8 | +4 | +6 | +5 | +5 | +7 |
ІІ півріччя (квітень 2022) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Динаміка | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Проаналізувавши рівень засвоєння програмових завдань дітьми старшого дошкільного віку за І півріччя 2021-2022 навчального року, ми бачимо у проміжному результаті динаміку покращення компетентностей дітей. Але беремо до уваги, що слід урізноманітнити напрями і методи формування компетентностей старших дошкільників до навчання в школі.
У подальшій роботі приділяти особливу увагу щодо створення розвивального простору та його вплив на розвиток дітей. Педагогам слід і надалі створювати сприятливі умови для формування показників розвитку компетентності особистості в усіх сферах життєдіяльності.
При плануванні та проведенні освітньо-виховної роботи з дітьми основним напрямком в роботі повинен бути особистісно-орієнтований та диференційний підхід до дітей, який має проявлятись в умінні вихователя:
– створювати сприятливу психологічну атмосферу в групі, більше уваги приділяти психологічним аспектам підготовки дітей до навчання у школі;
– встановлювати емоційне спілкування з дорослими, однолітками;
– розвивати вміння відтворювати знання в життєво-практичних ситуаціях;
– формувати схильність до творчості, винахідництва;
– формувати самостійність, впевненість, спостережливість.
– розвивати зв’язне, комунікативне мовлення дошкільників.