Моніторинг компетенцій дітей старшого дошкільного віку

22.Сер.2022
Моніторинг компетенцій дітей старшого дошкільного віку

Узагальненні результати

рівня розвитку компетенцій дітей старшого дошкільного віку (6-й рік життя)

відповідно до  освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти у 2021-2022 н.р.

 

На виконання ст. 22 Закону України «Про дошкільну освіту», відповідно до Постанови КМУ «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти» від 14.12.2011 року, наказу МОН №54 від 16.01.2020 «Про затвердження порядку проведення моніторингу якості освіти», плану роботи  ЖДНЗ № 30 на 2021-2022 навчальний рік, в закладі був проведений моніторинг динаміки змін у розвитку дітей 6-го року життя відповідно Базового компоненту  (2021р.).

Дослідженням було охоплено  всіх вихованців  6-го року  життя (85 дітей),  яке проводилось у жовтні 2021 року.  Слід зауважити, що ІІ етап моніторингу не був проведений через початок збройної агресії Росії  та введення воєнного стану в Україні  (з 24 лютого по 8 травня 2022 року освітній процес було припинено).

Для проведення цілеспрямованого і повного комплексного оцінювання рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками педагоги оцінювали рівень компетентності дітей за основними освітніми напрямами Базового компоненту: «Гра дитини», «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природньому довкіллі», «Дитина у світі мистецтва», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини».

Для здійснення моніторингу педагоги проводили: спостереження за дітьми, міні-заняття, дидактичні ігри та вправи, розвивальні ігри, бесіди. Також використовували доручення, як один із видів природного експерименту, вивчали результати художньо-продуктивної діяльності дошкільнят (малювання, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості).

 Освітні лінії        /

 Термін діагностування

 Особистість дитини  Дитина в соціумі   Дитина у  природному довкіллі  Дитина  у світі культури  Гра дитини  Дитина у сенсорно-  пізнавальному просторі Мовлення дитини Загальний показник
І півріччя (жовтень 2021) 64 68 71 70 76 78 72 76
Проміжний (січень 2022) 72 73 79 74 82 83 77 83
Динаміка +8 +5 +8 +4 +6 +5 +5 +7
ІІ півріччя (квітень 2022) 0 0 0 0 0 0 0 0
Динаміка 0 0 0 0 0 0 0 0

 

Проаналізувавши рівень засвоєння програмових завдань дітьми старшого дошкільного віку за І півріччя 2021-2022 навчального року, ми бачимо у  проміжному результаті динаміку покращення компетентностей дітей. Але беремо до уваги, що слід урізноманітнити напрями і методи формування компетентностей старших дошкільників до навчання в школі.

У подальшій роботі приділяти особливу увагу щодо створення розвивального простору та його вплив на розвиток дітей. Педагогам слід і надалі створювати сприятливі умови для формування показників розвитку компетентності особистості в усіх сферах життєдіяльності.

При плануванні та проведенні освітньо-виховної роботи з дітьми основним напрямком в роботі повинен бути особистісно-орієнтований та диференційний підхід до дітей, який має проявлятись в умінні вихователя:

–  створювати сприятливу психологічну атмосферу в групі, більше уваги приділяти психологічним аспектам підготовки дітей до навчання у школі;

–  встановлювати емоційне спілкування з дорослими, однолітками;

–  розвивати вміння відтворювати знання в життєво-практичних ситуаціях;

–  формувати схильність до творчості, винахідництва;

 – формувати самостійність, впевненість, спостережливість.

–  розвивати зв’язне, комунікативне мовлення дошкільників.